Encirclement
面白いスレッドが合ったので紹介しておきます。これ。
センターのドイツ軍ユニットをロシア軍の 4ユニットからの連射で Encirclement出来るかどうか? c)の条件に合致するのかどうか。すなわち、連続で隣接していない 3ヘクスサイドをまたいでの射撃とされるのかどうか。Hexspineに沿って vertexから入ってきている射撃をどう処理すべきなのか。
I heard back from Perry on this:
> In the enclosed file, is the German squad eligible for encirclement from
> the Russian squads?Yes. Tthe 4 shooters are crossing 3 non-contiguous hexsides.
....Perry
MMP
I also heard from Scott Jackson in regards to a specific sub-instance of the image.
I wrote:
"If fires were coming down three different, alternating hexspines - would that unit still be encircled? The distinguisher among a lot of folks seems to be the use of the italized hexsides in case c)."
To which Scott replied:
"Anyway, common sense indicates that would indeed be encircled -- despite not *exactly* matching the rule definition. Remember the "use common sense" super rule! I'll look at erraticizing this in a future release...
Scott Jackson aka Stonewall"
より明確化された方がいいのかな?この部分は。「4ショットで encircleされる」というのが Perryの公式見解ですが、なぜそう解釈されるのか詳しく説明して欲しいな。
「Hexsideは両端の二つの vertexも含む」という Indexからの定義を持ち込めば 3ショットでも encircle出来るということかな?例えば W28+Z28+Z31や W31+Z28+Z31の組み合わせなど。そして b)の適用には hexspineに沿ってはいる Losは無効であると。
でも Perryは 4ショットで encircle可といってんだよなあ。